بهترین کتاب برای اهمال کاری: غلبه بر تنبلی+ دانلود رایگان کتاب

اهمال کاری، کابوسی که بسیاری از افراد را در زندگی رنج می‌دهد. تعویق انداختن کارها، عدم تمرکز، و از دست دادن فرصت‌ها، همگی از پیامدهای این عادت مخرب هستند. اما خبر خوب این است که با مطالعه بهترین کتاب برای اهمال کاری می‌توانید بر این مشکل غلبه کنید و به اهداف خود برسید.

در این مقاله از مدرسه ذهن آگاهی، به معرفی چند نمونه از بهترین کتاب های در مورد اهمال کاری  خواهیم پرداخت و به شما کمک می‌کنیم تا با انتخاب کتاب مناسب، گامی اساسی در جهت غلبه بر تنبلی بردارید. با مطالعه بهترین کتاب برای اهمال کاری، می‌توانید زندگی آرام‌تر و سالم‌تری داشته باشیم و با اضطراب‌های روزمره بهتر مقابله کنید و تنبلی را کنار بگذارید. همچنین مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با روش‌های مؤثر و عملی برای کاهش استرس آشنا شوید و بتوانید زندگی بهتری را تجربه کنید.

اهمال کاری چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟

اهمال کاری، به معنای تعویق انداختن وظایف و کارها بدون دلیل موجه است. این عادت مخرب می‌تواند ریشه در عوامل مختلفی مانند ترس از شکست، کمبود انگیزه، یا مشکلات تمرکز داشته باشد.

برخی از نشانه‌های رایج اهمال کاری عبارتند از:

به تعویق انداختن کارها تا دقیقه آخر

اجتناب از انجام وظایف دشوار یا چالش برانگیز

احساس اضطراب و استرس در هنگام شروع کار

مشکل در تمرکز بر روی وظایف

بهانه تراشی برای انجام ندادن کارها

احساس گناه و پشیمانی بعد از تعویق انداختن کارها

یکی از بهترین اقدامات برای رفع اهمال کاری، مطالعه کتاب های مربوط به اهمال کاری است اما در این میان، نمی‌توان به همه کتاب‌ها اعتماد کرد بنابراین در این مقاله بهترین کتاب برای اهمال کاری را برای شما توضیح می‌دهیم. عمده کتاب هایی که در زمینه اهمال کاری نگارش شده‌اند به زبان انگلیسی هستند اما خوشبختانه به فارسی ترجمه شده و اکنون در دسترس است.

تقویت ذهن

باید بدانید بهترین کتاب برای اهمال کاری کتابی است که به شما کمک کند تا ریشه‌های تنبلی خود را شناسایی کنید، راهکارهای عملی برای غلبه بر آن بیاموزید و به اهداف خود برسید. با مطالعه کتاب های مناسب و به کارگیری راهکارهای ارائه شده در آنها، می‌توانید بر اهمال کاری غلبه کنید و زندگی پربارتر و هدفمندتری داشته باشید.

معرفی بهترین کتاب ها برای غلبه بر اهمال کاری:

کتاب کار عمیق نوشته کال نیوپورت: این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب ها در مورد اهمال کاری شناخته می‌شود و راهکارهای عملی و موثری برای غلبه بر تنبلی ارائه می‌دهد. یکی از عوامل و دلایل تنبلی و اهمال کاری عدم تمرکز کافی است. خیلی وقت‌ها ما کاری را انجام نمی‌دهیم یا نصفه و نیمه رهایش می‌کنیم چون نمی‌توانیم به خوبی تمرکز کنیم. همین موضوع باعث می‌شود که کلی کار را روی هم تلنبار کنیم و نتوانیم به تمام کارهایی که داریم برسیم.

بهترین کتاب برای اهمال کاری

کار عمیق یکی از بهترین کتاب ها برای غلبه و درمان تنبلی است. البته بر خلاف نامش فقط مخصوص محیط‌های کاری نیست. در واقع این کتاب به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در هنگام انجام هر کاری تمرکزمان را به آن معطوف کنیم. وقتی کاری را با دقت انجام می‌دهیم، بازدهی ما افزایش پیدا می‌کند. بنابراین دیگر نیازی نیست که نگران بازدهی کم خودمان باشیم.

هنر رهایی از دست اهمال کاری نوشته استفان گایز: یکی دیگر از بهترین کتاب برای اهمال کاری این کتاب است. این کتاب به بررسی ریشه‌های روان‌شناختی اهمال کاری می‌پردازد و به شما کمک می‌کند تا با شناسایی الگوهای رفتاری خود، بر تنبلی غلبه کنید. گایز در این کتاب، راهکارهای عملی و مفیدی برای مدیریت زمان، افزایش انگیزه و تمرکز ارائه می‌دهد.

گایز در بخشی از این کتاب می‌نویسد: شما می‌توانید دو کار انجام دهید. می‌توانید بلندمدت فکر کنید و کارهایی را انجام دهید که در درازمدت برای شما ارزشمند خواهد بود، یا می‌توانید لذت‌های کوتاه‌مدت خود را برآورده کنید و آینده را نادیده بگیرید.

باید در نظر داشت که اقداماتی که در حال انجام می‌دهید چگونه بر آینده تأثیر می‌گذارد. نکته‌ای که می‌توانم با اطمینان به شما بگویم این است که همیشه از تنبلی پشیمان خواهید شد. تنبلی در زمان حال احساس خوبی دارد زیرا فوراً دوپامین را وارد خون می‌کند. انجام یک کار جدید همواره سخت است و دوپامین فوری ایجاد نمی‌کند، اما در آینده از اینکه تنبلی کردید و کارهایی را که مهم بودند انجام ندادید، پشیمان خواهید شد. باید رضایت فوری را به تأخیر بیندازید، کارهای سخت را انجام دهید، کمی استرس را تحمل و فداکاری کنید تا بتوانید به اهداف آینده خود برسید. من به شما نمی‌گویم که از همه سرگرمی‌ها در زمان حال اجتناب کنید، اما گاهی اوقات فداکاری‌های کوتاه مدت برای آینده‌ای بهتر ضروری است.

همچنین بخوانید: بهترین راه برای کاهش استرس

نظم شخصی: سیستمی نوین برای غلبه بر اهمال کاری و انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر نوشته دیوید آلن: یکی دیگر از بهترین کتاب در مورد اهمال کاری این کتاب است. این کتاب، سیستمی جامع برای مدیریت وظایف و غلبه بر اهمال کاری ارائه می‌دهد. آلن در این کتاب، تکنیکی به نام Getting Things Done" (GTD) را معرفی می‌کند که به شما کمک می‌کند تا کارهای خود را به طور موثر سازماندهی و مدیریت کنید.

نویسنده طی چند مرحله که در ادامه خواهم پرداخت، مسیر رفع اهمال کاری را توضیح می‌دهد:

ثبت کنید:همه‌ی کارهایی را که در در ذهن دارید با استفاده از ابزاری فیزیکی یا دیجیتال ثبت کنید، این کارها می‌توانند شخصی، کاری، کوچک، یا بزرگ باشند.

شفاف‌سازی کنید: در مورد هرکدام از مواردی که ثبت کردید از خود بپرسید: آیا این کار عملی است؟ اگر نیست، آن را خط بزنید و اگر هست به مرحله‌ی بعدی بروید. اگر کمتر از ۲ دقیقه طول می‌کشد همین حالا انجامش بدهید، اگر نه آن را در فهرست کارهای بعدی‌تان قرار بدهید.

برنامه‌ریزی کنید: یادآورهایی را برای فهرست خود قرار دهید. مثلا فهرست‌هایی را برای گروه‌های مختلف کارها بنویسید.

فکرکنید: هروقت می‌توانید به فهرست خود فکر کنید تا ببینید حالا باید چه‌کار کنید. هر هفته این کار را انجام بدهید تا به‌ روز و خلاق باقی بمانید.

درگیرشوید: از سیستم خود استفاده کنید تا با اطمینان کارهای لازم را انجام بدهید.

غلبه بر اهمال کاری: راهکارهای رهایی از تنبلی و رسیدن به اهداف نوشته تیم فریس: این کتاب، مجموعه‌ای از راهکارهای عملی و کاربردی برای غلبه بر اهمال کاری ارائه می‌دهد. فریس در این کتاب، به بررسی عواملی که باعث ایجاد تنبلی می‌شوند می‌پردازد و راهکارهایی برای افزایش انگیزه، تمرکز و بهره‌وری ارائه می‌دهد.

یکی از نکات مهمی که این کتاب را جزء بهترین کتاب برای اهمال کاری تبدیل کرده است، راه کار جالبی است که برای رفع اهمال کاری ارائه می‌کند. او در بخشی از این کتاب می‌نویسد:

همه ما در زندگی با مشکلات و چالش هایی دست و پنجه نرم می کنیم. ناامیدی بارها و بارها به سراغ ما می آید.ما بر خلاف عموم مردم با مطالعه و آگاهی و هدفمند بودن سعی می کنیم تا با دستیابی به موفقیت، شادی و عشق و ثروت و کامیابی را به دست آوریم. اما در این بین هستند افراد زیادی که علی رغم هدفمند بودن باز به اهداف خود نمی رسند.

اکثر ما خواسته ها و رویاهایی داریم که می خواهیم به حقیقت تبدیل شوند، مثل راه اندازی کسب و کار شخصی، درخواست افزایش حقوق، تصمیم برای تحصیل در خارج از کشور، پیشنهاد ازدواج و …. اما همواره تحت تاثیر اهمال کاری، ترس از شکست، ترس از موفقیت! و ….. رویاهای ما در حد همان رویا باقی می ماند و ما با اما و ای کاش در حسرت رویاهای خود زندگی می کنیم.

اصل گرایی نوشته گرگ مک کیون: پنجمین کتاب از بهترین کتاب برای اهمال کاری، کتاب اصل گرایی است که می‌تواند کتاب مفیدی برای رفع اهمال کاری باشد. البته باید بدانید که این کتاب، مستقیما درباره رفع تنبلی نیست. اما به حل این مشکل شما کمک می‌کند! اصل‌گرایی یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در سال ۲۰۲۱ خواندم. این کتاب مانند چند اثر دیگر درون این فهرست به ما یاد می‌دهد تا با حذف کارهای غیر ضروری و تمرکز بر انجام کارهای مهم، بازدهی خود را افزایش دهیم. دلیل تاکید ما بر معرفی این نوع کتاب‌ها این است که متاسفانه بیشتر ما به جای اینکه نسبت به کارهای غیر ضروری بی اعتنا باشیم، بیشتر به آن‌ها توجه می‌کنیم. همین هم باعث می‌شود همیشه کوهی از مسئولیت‌ها بر روی دوشمان باشد.

اصل گرایی به شما کمتر کار کردن را نمی‌آموزد. این کتاب سعی دارد به ما آموزش دهد که چگونه با هوشمندانه کار کردن به تمام کارهایمان برسیم. تبدیل شدن به یک انسان اصل‌گرا ۴ مرحله دارد:

کمتر کار ‌کنیم اما بهتر کار کنیم.

قرار نیست تمام کارها را خودمان انجام دهیم.

همیشه باید آماده تغییر برنامه باشیم و مدام از خودمان سوال کنیم.

بعد از اینکه فهمیدیم کدام کارها مهم هستند، باید بلافاصله برای انجام دادن آن‌ها اقدام کنیم.

همچنین بخوانید: انواع اهمال کاری - روش های درمان آن

کتاب از شنبه اثر پیام بهرام‌پور: آخرین کتاب از بهترین کتاب برای اهمال کاری، کتاب از شنبه است. این کتاب شما را از شر سستی، تنبلی و پشت گوش اندازی رهایی می‌کند. مواردی که در این کتاب آمده است، خیلی شبیه زندگی ما است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که تصمیم بگیرید در یک فرصت مناسب، کار مشخصی را انجام دهید. مثلاً:

- از این مهمانی به بعد رژیم غذایی خاصی را شروع می‌کنم
- از فردا فلان برنامه را اجرا می‌کنم
- از هفته بعد به باشگاه می‌روم
- آخر ماه تکلیفم را با رئیسم مشخص می‌کنم
- از امسال عید شغلم را عوض می‌کنم
- از ترم دیگه درس‌هام رو درست می‌خونم
- سر فرصت اتاقم را مرتب می‌کنم
- و از شنبه تغییر می‌کنم…

یا شرایطی دارید که اصلاً دوستش ندارید. مثلاً:

- زمان هایی وجود دارد که حس می‌کنید بیش از حد، کاری را پشت گوش می‌اندازید؟
- اغلب، قبل از یک کار مهم احساس خستگی می‌کنید؟
- در انجام کارهایی که دوستشان ندارید، تنبلی می‌کنید؟

ولی چرا این روز طلایی که قرار است تمام این اتفاقات رخ بدهد نمی‌آید؟!
چرا هیچ شنبه‌ای با شنبه‌ی دیگر فرقی نمی‌کند؟
هیچ نوروزی باعث تغییر جدیدی نمی‌شود و همه چیز از انتهای فروردین، مانند سال گذشته است؟
چرا هیچگاه موعد تغییرات نمی‌رسد؟

فایل کامل این کتاب را می‌توانید به صورت رایگان دانلود و مطالعه کنید. مطمئن باشید که اطلاعات خوبی را می‌توانید به دست آورید.

برای دانلود کلیک کنید: دانلود کتاب از شنبه

نکاتی برای انتخاب بهترین کتاب برای اهمال کاری

سبک نوشتاری کتاب: به دنبال کتابی باشید که با سبک نوشتاری آن راحت باشید. برخی از کتاب ها با لحنی علمی و تخصصی نوشته شده‌اند، در حالی که برخی دیگر لحنی ساده و صمیمی دارند.

محتوای کتاب: به دنبال کتابی باشید که محتوای آن با نیازها و علایق شما مرتبط باشد. برخی از کتاب ها بر روی راهکارهای عملی برای غلبه بر تنبلی تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر به بررسی ریشه‌های روان‌شناختی اهمال کاری می‌پردازند.

نظرات خوانندگان: قبل از خرید کتاب، نظرات خوانندگان دیگر را مطالعه کنید تا از کیفیت و اثربخشی آن مطمئن شوید.

 

رفع اهمال کاری

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردم تا درباره بهترین کتاب برای اهمال کاری با شما صحبت کنم. امیدوارم اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. چنانچه قصد یادگیری بیشتر در حوزه توسعه فردی و اهمال کاری دارید، پیشنهاد می‌کنم حتما صفحه تقویت ذهن ما را مشاهده کنید. حتما اطلاعات بیشتری را به دست خواهید آورد و کلی اتفاقات خوب منتظر شما خواهد بود. در نهایت، به یاد داشته باشید که کاهش اهمال کاری نیازمند مشاوره تخصصی و صرفا با مطالعه بهترین کتاب برای اهمال کاری همه مشکلات حل نخواهد شد. بدین منظور می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای مدرسه ذهن آگاهی نیز بهره‌مند شوید. آماده پاسخگویی سریع به سوالات شما هستیم.

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش